måndag, december 07, 2009

Julrush

Ja det börjar bli dags. Det skall handlas, lackas, rimmas, kläs, stöpas, bakas, slåsin, ges bort, pusslas, prasslas, plundras, kokas & tindras. På Tacos med mina vänner är det dock ingen rush. Där råder det lugn som rått på Tacos sedan urminnes (nåja, 2004) tider. Det är en av vardagsveckans höjdpunkter - en av orsakerna att jag orkar ur sängen på måndag morgon. Tack ska ni ha :)

Jag har börjat med julklappsprojekten. Tänkte försöka tillverka julklappar själv, vilket är svårt, eftersom jag besitter begränsade konsthantverkskunskaper. Det blir nog ett par bilder som jag skriver ut och ramar in snyggt, samt, såklart, ett eller annat elektronikprojekt. Vet inte om mor och far läser bloggen, så jag berättar inget, men, här ser ni iaf början på en av julklapparna. En LM7805 som jag köpt för 8 kronor hos Svebry. Den bara ligger där och längtar efter att få börja reglera ström. Jojo... jag ska bygga även nätaggregatet. Min far brukar säga "Djärfvt kopplat, hälften brunnet." Ett typiskt pappaskämt. Pappor ska va så :) Hoppas det inte brinner utan blir en bra present.

Imorgon skall jag skaffa en födelsedagspresent till på lördag. Ja just det, brudar, jag är fortfarande singel. ;)

Kram påer därute!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar