tisdag, januari 03, 2012

Nytt år, nya horisonter

Nu är det dags. Nu skas det gås ner i vikt. Roligt ord, "gås". Jag har slutat (kanske tar i, men är på god väg) att bita på naglarna. Har inte tuggat på 3 dagar och tänker så försöka fortsätta. Jag har försökt förut, men nu är det allvar. Idag var det även invägning på jobbet i vår vikttävling. Jag är som tjockast jag någonsin har varit just nu, och det kommer jag att ändra på. Mitt mål är att nå 100 kilo jämnt till att börja med, och på sikt 90-95. Jag mår rätt så bra men jag tänker mig att en för kraftig kropp inte är bra för hjärtat i längden.. även jag börjar bli äldre och visare. Snart presenterar jag bilder på mina naglar och en tabell med rapporter om hur viktnedången fortskrider. Håll tummarna att jag har kraften att stå emot sugen!

4 kommentarer:

  1. WB Grefven! Härligt med nytt år å nya mål! Jag hänger med och hejjar på - om det gillas förståss!

    SvaraRadera
  2. Jag hejjar på ditt lag och är i förändringstagen själv så jag skall inte själpa.

    SvaraRadera
  3. Hejja hejja!!!

    Här ska passeras 80-strecket i år så ...hm ska vi skrota taco-efterrätterna...? :)

    SvaraRadera
  4. you go grefven!
    nåt säger mig att jag ska satsa på enbart frukt/bär och grädde till tacosen på måndag ;)

    SvaraRadera