söndag, september 27, 2009

Det händer så mycket

...och ändå känns det precis nästan likadant varje dag? Och inte fan duggar det tätt mellan dagboksinläggen här heller... hehe. Jag ska försöka skriva ikapp lite :)

Jag har försökt att åka hoj så mycket det går nu när det fortfarande är ljust och någorlunda temperatur ute. Jag vill bara betona att för er som inte har körkort eller motorcykel eller varken eller, bör nog ta och fundera på att skaffa det. Att bränna iväg på den på lite småvägar är något helt underbart. Jag får lite varje gång känslan som jag hade första gången jag satte mig i en bil och körde själv, precis när jag hade tagit körkort. En pirrande känsla av total frihet.. vuxenvärlden here i come... :) Ska se om jag inte tar mig en sväng även när jag ska iväg idag, fast det blir svårt att få med presenten... hm..

Jag har haft minikräftskiva här, 6 personer totalt. Det var faktiskt premiär på att partaja här och det gick ju bra så fler kommer det att bli! Tack alla trevliga gäster och tack Markus och Stine för att ni bjöd in er själva så fint, annars hade det inget blivit :) Jag bakade en paj och fick lite kock-sup. För er som inte vet så tycker jag själv att jag är jävligt bra på att baka paj - med bra menas att det oftas går att äta och det är faktiskt så att en eller två personer ibland tar en liten bit till... det räcker för att jag ska tycka "fan va ja e bra.." :)

Fick hem en bunt med flyttkort och började skriva, när jag hade fått med alla kom jag på minst 4 till som skulle ha, så jag fick helt enkelt beställa fler. Nu har jag skrivit över 40 flyttkort, men jag får erkänna att det blev lite tramsigt på slutet, att jag fick värka fram personer som redan vet att jag flyttat och som redan vart här, en del till och med flera gånger... hehe... nåja, jag ska posta dom idag, dricka upp mitt kaffe, ta en dusch, fara i lite kläder och sen vette fan om jag inte ska ta hojen.. det ser lite smått regn-fara-å-färde ut, men det stoppar väl inte en viking som mig? Ja just det, tycker du att du ett flyttkort borde ha fått, så får du säga till, jag har flera kvar och igår när jag skulle skriva fick jag migrän så huvet kanske inte vara med till 100% riktigt...

Ja just det.. jag håller på att få bredband nu, det skall kopplas in nu i veckan, så kommer det bli lite tätare inlägg. Tyvärr får väl min nya hobby läsning stiga åt sidan lite när nätet åter tar sin plats. Vi ses i dimman. Likt två skepp som mötas.

1 kommentar:

  1. Det är så härligt att läsa din blogg å få veta lite hur det :-) Väntar med spänning på mitt flyttkort! Stilpoäng på det förresten, tror inte jag skickat vykort sen... hum... ja sen när då egentligen...?

    Kram på rej!

    SvaraRadera