torsdag, augusti 06, 2009

Börjar dålig, slutar bra?

Idag började dagen dåligt. Huvudvärk. Varmt, alldeles för varmt. Glömt dra för persienner, så det var alldeles för ljust. Ställt klockan för sent, borde satt minst 20 minuter tidigare. Inget pålägg så mackorna har bara smör på. Mmm... eh.. Inget kaffe hemma, och förrästen ingen mjölk som gick att hälla i heller, 4 dagar för gammal. Inga rena skjortor - fick återanvända en begagnad. Glömde passerkort hemma, fick vända och höll på att komma försent.

När det börjar så, brukar det sluta bra! Idag ska jag till min alldeles egna "filmstudio". Där bjuds bra mat, god mat och mat i rätt tid. Öl. Sällskap av yppersta kvalité, och självklart - film. HD. Bred. Stor. Ljudlig. Det brukar vara mycket mycket lyckat. Bra avslut på den dagen.

Jag läser mer och mer. Senast avslutade jag Maffiaboken nedan och läste sedan om Röd Drake av Thomas Harris, faktiskt på engelska. Till skillnad från film, som ofta börjar mycket bra och slutar dåligt (det är sällan att jag tycker det är lika bra helt igenom) så är de flesta böcker bra ända till de sista sidorna. Nästa läsprojekt blir att ta sig an La Divina Comedia, den Gudomliga Komedin. På bilden dess författare Dante Alighieri. Han ser ut ungefär som jag gjorde i morse när jag upptäckte att mjölken var för gammal.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar