måndag, augusti 10, 2009

Ytterligare en titel - Arrendator!

Jag skall flytta. Japp. Du läste rätt! Äntligen flyr jag från min ungkarlslya i stan och skaffar en ... ungkarlslya på landet! Haha! Jag är friiii! Fri från arga tanter, gnälliga gubbar. Fri från arga lappar på dörrar, fönster, väggar, i brevlådan, på tvättmaskinen, på garagedörren och bakom vindrutetorkaren. Fri från de som slåss i lägenheten ovan. Fri från folk som inte säger hej när jag möter dom i trappan. Fri från vägens ständiga oväsen. Fri från gräsklippare, mopeder, billarm, tutor, fest på balkongen bredvid. Fri från rökarna under som gör att jag måste ha balkongdörren stängd när det är 30 grader varmt. Fri från alkoholisterna som kör bil till "min" ICA-affär berusade. Fri från att behöva slaloma mellan hundskitarna. Fri från snövallar som plogas upp bakom min bil. Fri från mördande blickar från balkongen när jag slänger skräp i containern. Fri från oförskämda barn som stjäl min cykel, som klättrar på taken, som slänger skräp i trapphuset, spottar snus på mitt våningsplan. Fri från _ILLA_ stinkande svett, matos och rök utanför min dörr. Fri. Nu djefvlar.

Här ska jag bo: Arrendebostaden, Mölltorps Gård

Skulle jag sakna eländet, så är det 8 kilometer in till stan över natursköna billingssluttningen. Dessutom hyr jag, så jag är ganska fri att röra på mig om jag inte skulle trivas. Just nu känns det scenariot vääääldigt främmande. Snart ska jag adressändra och bjuda in er på besök. Kram på er :)

8 kommentarer:

  1. Grattis!

    NÅDE dig om du överger tacosen. =)

    SvaraRadera
  2. Grattis får jag med säga, men tyst lär det inte bli med kor till grannar, de brukar ha stormöte varje morgon vid 5-6 tiden och då låter det MYCKET!!!
    men muuu:ande kan man stå ut med...
    Är mycket nyfiken på ditt nya boende :o) du får tillträde snart va?!?

    SvaraRadera
  3. GRATTIS!! Vad roligt och gud vilket härligt inlägg!

    Hoppas att kor låter mindre än får, för här är det ett jävla liv på morgnarna ibland..låter som en varg har tagit sig in i hagen.

    SvaraRadera
  4. Gratulerar till nya bostaden! Ingår färsk mjölk i hyran?? Eller är det ett garage och lantluft som lockar?

    SvaraRadera
  5. yay! Grefvens nya residens. Ser mycket trevligt ut. Hojta till om vi behöver bära nåt eller så.

    SvaraRadera
  6. whhie grattis Grefven med gården ;-)

    Det blev landet ändå, perfektusfillijockus!!!

    SvaraRadera
  7. FYTTIHELVETTE! Vad gött! :D

    WOHOOOOOO! :-O

    SvaraRadera
  8. Hihi, tack allihop, ja visst blir det bra! Det ska varken överges tacos eller drickas mjölk direkt från kossan. Det ska bara vara trevligt :) Det kommer snart uppdatering med lite bilder här, men jag har inte orkat fotografera något än, och kablaget för överföring från kameran ligger nedpackat i nån låda... :)

    SvaraRadera