fredag, juli 03, 2009

Bo vid vatten

Tog en bild av min kompis Sigge. Den blev rätt bra. Trevlig kamera jag har köpt! Trevlig liten gosse! Bo vid vatten - det är melodin! Jag letar efter hus, men det är inte det lättaste. Antingen är det lite för mycket pengar för min plånbok, eller så ligger det fel, eller så är det för mycket jobb innan det blir som jag vill, eller så ligger det för långt bort, eller... Igår åkte jag hoj långt och länge. 16 mil blev det till slut i sommarkvällen. Underbart! Har du inte hojkort så skaffa det, det kan jag inte upplysa om nog många gånger. Ta kort, köp en hoj och släpp lös. Det är nästan så det kan klassas in under själavård och "meningen med livet".

Kosan styrde jag mot Halna. Lagade nämligen Herr A Johanzons dator igår och hörde då talas om sjösättning av båt. Ett sådant företag måste ju naturligtvis beskådas, så jag rullade i makligt tempo mot Halna. På vägen dit passerar man Vassbacken (om man vill) vid Göta Kanal. Inte utan att man blir lite sugen på att åka kanalen! Mindes en resa ett grabbgäng gjorde för inte så länge sen med kanadensare genom Viken. Det skulle va skoj att göra om nu, såhär 12-13 år senare :)

4 kommentarer:

  1. Tjoho! En blogg! Du är nu bokmärkt :)

    SvaraRadera
  2. Man blir ju lite nyfiken när det kommer upp en varningsruta att sidan har vuxeninnehåll... haha. Än så länge rätt oskyldig måste jag säga! Kul med en ny blogg att följa!

    SvaraRadera
  3. Hehe, klart det är vuxeninnehåll, jag ska ju strax fylla 30... ;)

    SvaraRadera
  4. Jenny o Jesper9 juli 2009 kl. 11:10

    Så du har en blogg, ja nu har vi hittat hit. Sigge var redan här såg vi. Väldigt fint kort, vi lägger gärna beslag på det:)

    SvaraRadera