söndag, juli 05, 2009

Dagen som försvann

I lördags hade jag tänkt göra massor med saker. Åka hoj, åka till Sjötorp (ja, corny, jag vet, men det var planen), gå på systemet, spela lite spel, snickra lite veranda och grilla/grogga. Ack, så blev intet. Istället blev det frukost, sova lite igen, åka till mariestad, få migrän, åka hem som värsta trafikfaran och sedan sova i nästan 13 timmar i sträck! Värsta attacken på länge.. Nåja söndagen blev bra iaf, jag hann både spela, snickra altan och städa lite.
Letade igenom lite bilder och hittade den här. Självporträtt kan man säga. Den är från motorhistoriska dagarna i Tibro. Sjysst motorevent för oss som gillar oljestänk och dieselavgaser. Soligt var det oxå. Det är skärmkantsmarkerare(?) på en Volvo Viking. En riktig lastbil. Låter som en, ser ut som en och heter som en. FH16? Vad hände med fantasin... "Viking", "Snabbe" & "Titan". Det är lastbilsnamn. På riktigt. Samma sak med mycket nuförtiden - påhittigt fantasieggande namn som förut slog an en känsla bara man läste det i en tidning, har bytts ut mot trista bokstavskombinationer. Som sagt, FH16... eller varför inte 95? Eller RX450H? Kom igen...
Behöver en ny mobiltelefon, min gamla har förlorat ljudkvalitén på MP3 (något jag har tillfälle att återkomma till senare denna vecka...) och den tappar plötsligt kontakten med alla nät rätt vad det är. Några tips? Jag kan tänka mig byta mitt fasta abonnemang (för närvarande cirka 150kr per månad i avgift + trafik) och mitt Telia kontant mot bara mobil - skrota fasta telefonen alltså.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar