måndag, juli 27, 2009

Skurkromantik, snutar och benhård image.

Nu läser jag nästa bok, den handlar om svensk maffia. Eller ja, maffia och maffia, det är ganska långt från det italienska originalet, men ändå. Att bara åka hoj och dricka sprit ihop, ta en joint å klämma på lite bröst är långt ifrån vad dom här gossarna sysslar med nu för tiden. Spännande läsning. Rekommenderas.

Varför lagar man vägen genom att hälla ut lättflytande olja och sen 2 skopor grus ovanpå? Ganska läskigt att komma i en kurva när det är reparerat på det sättet. Väldigt väldigt nära att åka av vägen och in i en villaträdgård... Hade kunnat bli skoj ändå, om jag klarat mig utan skador - staketet såg inte så hårt ut, det hade nog gett vika. Jag tänker mig som reklamen för Gevalia. Där stannar jag med framhjulet i en rosenrabatt, kallsvettig, med delar av staketet runt halsen, och så kommer Hon ut genom dörren... "Jag har precis satt på kafffe" åsså spelas "She drives me crazy , oooh ooooh..." i bakgrunden... hm... :-)

1 kommentar:

  1. Bara i reklamen sånt händer.

    Hälsar också på alla motorcyklar. Vi var ute igår och körde, fint väder till att börja med men sen öppnade sig himlen och det blev vått. Tur man har kläder för det!

    SvaraRadera